יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

יום הכיפורים - "מְחֵה וְהַעֲבֵר פְּשָׁעֵינוּ מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ"

"מְחֵה וְהַעֲבֵר פְּשָׁעֵינוּ מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ"

מדרש שוחר טוב: "עשה עימי אות לטובה... כי אתה ה' עזרתני וניחמתני"  עזרתני-בראש השנה, וניחמתני-ביום כיפור, עשה עימי אות לטובה-בסוכות!
ה' מנחם אותנו ביום כיפור!
כמו שכתוב "הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשועים כי מידי דברי בו זכור אזכרנו עוד על כן המו מעי לו רחם ארחמנו נאם ה' "
למה אפרים? אפרים הנכד של רחל אימנו!
כשסבא נפגש עם הנכדים הוא לא יכול להגיד לשום דבר לא... כשהיית קטן לא קולה לא ממתקים לא כלום.
אבל כשאתה בא עם הנכדים ולא מרשה להם את כל זה, באים סבא וסבתא ומרעיפים עליהם הכל...
הדורות הראשונים היו כ"כ דבוקים בה' יתברך, אנחנו לא באים כמוהם לפניו כמו בחורים גדולים אלא כמו ילדים קטנים, כמו נכדים...
בעל התניא כותב שילד קטן שעושה נחת לאביו אז אביו מרים אותו על הכתפיים אבל אחיו הגדול גם אם סיים את כל הש"ס בבלי וירושלמי ואביו מאוד שמח הוא לא ירים אותו על הכתפיים!
רק אנחנו שאנחנו 'אין' יכולים שה' ירים אותנו על הכתפיים לתקן את ה'אני' שזה ה'כתר'!!! ויש לה' נחת רוח מאוד גדולה מהקורבן של העני אפי' שהוא לא כמו הפר השמן של העשיר, והארון מידותיו שבורות...
שפת אמת (ליום כיפור תרמ"ז-תרמ"ח): "מְחֵה וְהַעֲבֵר פְּשָׁעֵינוּ מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ" למה רק מנגד עיניך, שיהיה "וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל חַטֹּאותָם"?
ע"י ההתקרבות לה' והוידוי לפניו באמת ע"י זה נמחה החטא, ע"י שנהיה לנגד עיניך (שרואות את הפנימיות שלנו ולא רק את החיצוניות ורואות איך שהחטא הוא לא מצד הנשמה אלא הכל זה השטן וחילותיו שיורד ומטעה ועולה ומשטין) ע"י זה מחה פשעינו!
ועל זה צריך להיות בשמחה - על ההתקרבות לה'! מי מטהר אתכם? אביכם שבשמים הוא מטהר אתכם!
ר' יצחק בלאזר בספר כוכבי אור כותב שהעוול בחטא הוא כ"כ נורא שאין שום כח בעולם שיכול להעביר אותו!!! אפי' כל החורף האדם יהיה בגלגולי שלג וילקה את עצמו כל ימות הקיץ בקוצים חדים ויתענה כל השנה כולה לא יתכפר לו אפי' על החטא הכי קל שעבר בשוגג!!!
רק בזכות העוצמה המטורפת של של יוה"כ!
האוה"ק סיפר על יוה"כ (שנת תק"ג) בירושלים: "ותיכף כשהלכתי לבית הכנסת, ראיתי הארה גדולה בשעת כל נדרי וקנה לי גביר אחד מהמערב הוצאת ספר תורה דכל נדרי, ובשעה שפתחתי ההיכל היה בעיני כפתיחת שערי גן עדן, ובכל כך הארה שהייתה בבית הכנסת, וכל העם מתחננים וכל אחד בוכה בכיה גדולה לפני ה' לבנות בית המקדש, אפילו הפאלחים, יאמנו דברי, שלא ראיתי מימי הארה כאותה שעה…"!!!
כתוב בתנא דבי אליהו (רבה ה') "ימים יוצרו ולו אחד בהם" (תהילים קלט,טז) – "ימים יוצרו" אלו שס"ה ימות החמה, ולו אחד בהם – זהו יום הכיפורים!!!
ביום הזה אנחנו מתדמים למלאכים: לא אוכלים לא שותים לובשים בגדי לבן...
רבינו צדוק הכהן מלובלין המלאכים הם פמלייתו של הקב"ה, כשהוא בשמים הם המלווים שלו,  אבל ביוה"כ כשהשכינה יורדת אלינו "דרשו ה' בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב" (ראש השנה יח.) אז אנו הפמליא של הקב"ה אנחנו המלווים שלו!!!
וכשאתה המלווה של הקב"ה בקלות אתה זורק לו מילה פה ומילה שם ומסדר את העניינים...
החיד"א: מסביר את הפס' "דרשו ה' בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב" למה אנחנו עמ"י יכולים ל"דרוש את ה' בהמצאו"? כי "בהיותו קרוב" שורש נשמתנו קרוב כ"כ לקב"ה שמיד שאנחנו קוראים אליו אנחנו מתנקים לגמרי! אבל אומות העולם שורשם הוא שורש טמא וכשחוזרים בתשובה מגיעים לטומאה לא יעזור להם כלום!
ואיזו שמחה עצומה צריכה להיות ליהודי שיש לו יום כזה בשנה שמשאיר אותו ריק מכל החבילות שאסף כל השנה...
זוה"ק (אחרי מות סו:): "אָמַר רִבִּי יִצְחָק, לִפְנֵי יְיָ' מַמָּשׁ. דְּתַנְיָא, מֵרֵישָׁא דְּיַרְחָא סִפְרִין פְּתִיחִין, וְדַיְינֵי דַּיָּינִין. בְּכָל יוֹמָא וְיוֹמָא בָּתֵּי דִּינִין אִתְמַסְרָן, לְאִתְּפַתְחָא בְּדִינָא, עַד הַהוּא יוֹמָא דְּאִקְרֵי תִּשְׁעָה לְיַרְחָא. בְּהַהוּא יוֹמָא, סַלְּקִין דִּינִין כֻּלְּהוּ לְמָארֵי דְּדִינָא, וּמְתַקְּנֵי כּוּרְסְיָיא עִלָּאָה דְּרַחֲמֵי, לְמַלְכָּא קַדִּישָׁא. בְּהַהוּא יוֹמָא בָּעָאן יִשְׂרָאֵל לְתַתָּא, לְמֶחְדֵּי בְּחֶדְוָותָא לְקַדְמוּת מָארֵיהוֹן, דְּזַמִּין לְיוֹמָא אָחֳרָא, לְמֵיתַב עָלַיְיהוּ בְּכוּרְסְיָיא קַדִּישָׁא דְּרַחֲמֵי, בְּכוּרְסְיָיא דְּוַותְּרָנוּתָא. וְכָל אִינּוּן סִפְרִין דִּפְתִּיחִין קָמֵיהּ, וּכְתִיבִין קָמֵיהּ כָּל אִינּוּן חוֹבִין, הוּא מְזַכֵּי לוֹן, וּמַדְכֵּי לוֹן מְכֻּלְּהוּ, הֲדָא הוּא דִכְתִיב מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם לִפְנֵי יְיָ' תִּטְהָרוּ. לִפְנֵי יְיָ' מַמָּשׁ".
*למה שרים בסליחות "חטאנו לפניך רחם עלינו", אנחנו צריכים לבכות?
משל לאחד עם הרבה שטרי חוב שהיה מחביא אותם בכל הבית ומקבל דיכאון רק מלחשוב עליהם. אחרי תוכנית הבראה בבנק בשיתוף עם פעמונים מנהל הבנק אמר לו כל שטר חוב שתביא עד יום ראשון יימחק לך, הוא רץ לחפש את השטרות וכל שטר שהוא מוצא הוא רוקד!!!
ככה הקב"ה אומר לנו היום! כל חטא שתתוודו עליו היום יימחק!!!!!!!!!
אז לא כדאי לשכוח כלום, ולדעת ולהאמין שזהו זה נסלח ומתחילים דף חדש נקיים מהכל!

כתיבה וחתימה טובה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: