איך יוצרים ומשתפים קובץ ב - Google Drive
Drive הוא כונן וירטואלי (בענן, הכוונה שהמידע פשוט נשמר על המחשבים של גוגל ואפשר לגשת אליו מכל מקום).
היתרון של כונן וירטואלי הוא עצום:
- אפשר לשתף אנשים אחרים עם הקבצים או התיקיות שאתה מעוניין שיוכלו לגשת אליהן.
- אתה בעצמך יכול לגשת לקבצים מכל מקום ומכל מכשיר.
- אתה יכול לערוך את הקבצים במקביל במספר מכשירים ומקומות.
- אתה וקבוצת אנשים יכולים לערוך במקביל את אותו קובץ ממקומות שונים.
לדרייב אפשר לגשת מהמסך הראשי של גוגל, פשוט ללחוץ על הנקודות האלו:
בחלון שנפתח לוחצים על המשולש הזה:
ואז נכנסים לדף של הדרייב שרשום על שם חשבון המייל שלך, שם נמצאים כל התיקיות, קבצים, סרטונים, הקלטות, מסמכי אקסל, מצגות וכד' שהעלת לשם או שיצרת שם.
כדי להעלות לשם קובץ (כדי שהוא יהיה 'בענן' וכל אחד יוכל לגשת אליו מכל מכשיר), נכנסים לדף של הדרייב ולוחצים על 'חדש':
ואז מופיע התפריט הזה:
יצירת תיקיה - יוצר תיקיה חדשה בתוך הדרייב (כמו יצירת תיקיה במחשב).
העלאת קבצים - מעלה קבצים לתיקיה הזאת בענן.
העלאת תיקיה - מעלה את כל התיקיה לענן.
docs - יצירת מסמך word מקוון חדש בענן (עוזר מאוד כדי לשתף דברים כתובים, ונותן אפשרות שכמה אנשים יעבדו ביחד על אותו מסמך ממכשירים שונים, כל מה שכל אחד מוסיף למסמך מופיע ישר אצל כולם זו הכוונה במילה 'מקוון').
sheets - אותו דבר רק בגליון אקסל.
slides - אותו דבר רק במצגת.
אם לוחצים למטה על 'עוד':
אז יש עוד אופציות נפלאות, כמו forms שזה יצירת שאלון מקוון למילוי ועוד דברים...
אחרי שיוצרים את המסמך או מעלים את המסמך מוכן לדרייב, צריך לעשות שיתוף כדי לשתף אותו עם אחרים וכדי שגם הם יוכלו להיכנס אליו (או לערוך אותו, תלוי בהגדרות שיתוף שתבחרו).
לוחצים עם הלחצן הימני של העכבר על המסמך ואז בוחרים 'שיתוף' ואז 'מתקדם' ואז מופיע המסך הזה:
כאן יש את הקישור לשיתוף כדי שנוכל להעתיק אותו ולשלוח לכל מי שרוצים לשתף איתו את המסמך הזה.
כמו כן יש כאן גם את ההגדרות פרטיות - למי אתה רוצה לתת אפשרות להיכנס למסמך והאם מותר לו רק להציג או גם לערוך.
לסיום לוחצים 'בוצע'.
אחר כך משתפים את הקישור שהעתקת למי שרוצים (להדביק אותו במייל או בוטסאפ או בכל מקום אחר).
אם רוצים לשתף תיקיה - עושים אותו דבר אבל על התיקיה במקום על הקובץ, אם משתפים תיקיה אז כל מה שבתוכה ישותף.
וואו ממש עזרתם לי. תודה רבה
השבמחק