יום ראשון, 24 במאי 2020

הספד על מורי ורבי הרב ניסים בן מימון פרץ זצוק״ל

הספד על מורי ורבי הרב ניסים בן מימון פרץ זצוק״ל

הרב בברית המילה של בני בכורי הי"ו

״תּוֹרַת אֱמֶת הָיְתָה בְּפִיהוּ וְעַוְלָה לֹא נִמְצָא בִשְׂפָתָיו... כִּי מַלְאַךְ ה' צְבָאוֹ-ת הוּא״ (מלאכי ב,ו-ז).

תורת אמת – כותב הרב מרדכי אליהו זצוק"ל – זוהי תורת הקבלה! זה היה בשפתיו כל הזמן. 

אבל מה עם ההתנהגות? ״כי מלאך ה׳ צבאות הוא״ אם דומה רבך למלאך ה׳ צבאות למוד תורה מפיהו!!!

הרב נפטר ביום שלישי כח׳ שבט היום האחרון שקשור לשבת משפטים האחרונה בשבתות השובבים של השנה.

הרב היה משקיע את כל כוחותיו בתיקוני השובבים בכוונות בצעקות בדרשות להתעורר בתשובה. היה רק מתאים שיעלה לשמים בתאריך הזה אחרי שהזדכך ביסורים במשך כל התקופה. 

אפשר למצוא היום בדורנו רב שימסור לך שיעור קבלה ברוך השם אבל גאון צדיק מקובל פשוט עניו ומתוק ברמות מטורפות לא מצאתי תמורתו!

כשהרב היה מדבר על ענין כלשהו הוא היה מבעיר את הלב שלך ולא היה נשאר שם יצר הרע יותר בעניין הזה!

הרב היה מתנהג ומייעץ תמיד לפי מאמר חז״ל במשנה האחרונה בש״ס: ״אמר רבי שמעון בן חלפתא, לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר (תהלים כט), ה׳ עז לעמו יתן ה׳ יברך את עמו בשלום״ כל בעיה שהיתה הרב היה אומר העיקר השלום תוותר על הרבה דברים (כמובן לא דברים נגד ההלכה) העיקר שלא תהיה מחלוקת!!! 

לכל אחד הרב התייחס כאילו הוא הבן שלו!

קרעתי על הרב בצד שמאל של החולצה איפה שקורעים על ההורים רח"ל. 

כשהייתי בדרך להלויה חשבתי לעצמי שאם יהיה צפוף אומר לאנשים שזה אבא שלי ושיתנו לי לעבור (מביאו לחיי העוה״ב) וכשעמדתי שם בהספדים מישהו ניסה לעבור ואמר לי ״אבא שלי פה...״ אמרתי לו זה גם אבא שלי...

הרב שלום פרץ בנו הבכור סיפר שבזמן האחרון לפני הפטירה הרב לא זכר את השמות משפחה של מי שנכנס אליו אלא רק את השם הפרטי ואיך קוראים לאמא שלו מרוב תפילות שהיה מתפלל על אנשים.

הרב הפסיק את השיעורים באוצרות חיים בשיעור שלנו בדיוק איפה שמסתיים הפירוש של הכרם שלמה! (ח״ב עמ׳ עג).

הרב הוא זה ששלח אותי להתפלל בציון של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל בשבעה כשהקבר היה ריק ואמר לי ללמוד תורה על קברו ושזה עושה לו נחת רוח עצומה.

לפני כמה שנים הנהג של הרב סיפר לי שכשהם היו בחו״ל ולא ידעו את הדרך הרב הסתכל באיזה ספר קדוש ואמר לו ימינה שמאלה עד שהגיעו למחוז חפצם.

בשיעור של הרב למד איתי סופר סת"ם שסיפר לי שהבת שלו חיכתה הרבה זמן לילדים, יום אחד הוא נכנס לשיעור והרב מסתכל עליו ומרים 2 אצבעות כלפי מעלה, לאחר השיעור הוא התבשר מבתו שיש לה תאומים...
לאחר כמה זמן הרב הסתכל עליו וסימן עם 2 אצבעות כלפי מטה ובאמת נודע לו לאחר מכן שהיא הפילה רח"ל.
אמר לו הרב אל תדאג עוד מעט יהיה לה בן והוא יהיה בסדר.

כשבאתי לרב לבקש ברכה על לאה הוא הסתכל עלי ואמר לי יש לכם בת.

כשהתקשרתי לבשר על הלידה של תמר הוא ישר ענה ושאל נולדה לך בת?

ילד אחד אמר לאבא שלו במוסף אבא תראה הטלית של הרב עולה באש...

בפטירה הרב שאל את הסובבים אותו למה הם לא עומדים לכבוד כל הצדיקים שבאו.

לפני שנפטר הוא אמר תביאו לי את התיק של הברית כי הוא ראה את אליהו (כמו שהוא היה רגיל לראות את אליהו בכל ברית מילה....)

אחרי שבשבועות האחרונים היה לו מאוד קשה לדבר - ב4 בבוקר שעה לפני שנפטר קרא בקול ברור: שמע ישראל, ה׳ מלך, אנא בכח, ר׳ שמעון בר יוחאי! ויהי נעם 7 פעמים. ויצאה נשמתו בטהרה!!!

וי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא כהאי״

יה״ר שהקב״ה יאמר לצרותינו די ויחיש לגאלנו ונזכה לראות את כל הצדיקים שוכני העפר עין בעין בתחיית המתים בקרוב, אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: