חנוכת הבית וחינוך הילדים
הרב
מאיר כהנא הי"ד: חנוכת הבית זה מלשון חינוך, חנוכת
הבית מאוד מאוד קשורה לחינוך של מי שנמצא בבית.
הרב
מרדכי אליהו זצוק"ל אמר פעם באחד משיעוריו ברדיו שכאתה
יוצא מהבית כדאי להשאיר את הרדיו פועל בקול רם על תחנות עם שיעורים ודברי תורה וכדומה.
כי הקירות
של הבית סופגים את כל מה שקורה בבית – "אבני ביתו של אדם וקורות ביתו של אדם
מעידים בו שנאמר (חבקוק ב,יא) כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה" (תענית יא.),
ואז הקירות משפיעים את זה חזרה על האנשים שגרים בבית, לכן צריך שהקירות יספגו כמה
שיותר דברי תורה.
הדבר הזה
משפיע על הילדים שגדלים בבית, משפיע על החינוך שלהם, וזה קורה 24/7/365!
כשאתה
נכנס לבית של מישהו אתה ישר רואה מה חשוב לו, אתה רואה מה המהות שלו, אתה רואה מה
יש לו בדלת בכניסה פרסה או מזוזה, אתה שם לב ישר האם בסלון יש לו פלזמה 200 אינצ'
או ספריית קודש, אם יש לו תמונות של צדיקים על הקירות או פסלים הזויים מכל מיני
מקומות בעולם...
הילדים
הגדלים בבית שמים לב גם בצורה פשוטה למה שנמצא מסביבם כל הזמן, וגם בצורה סגולית הדברים
משפיעים ללא הפסקה.
לכן
כשעושים חנוכת הבית אנחנו מתחילים את השהיה בבית קודם כל בדברי תורה, קודם כל שיתפסו
בקירות של הבית דברי תורה וקדושה, וזה ישפיע על כל מי שיהיה בבית.
בדומה
לזה, הרבי מחב"ד הנחה לשים קופת צדקה קבועה בקיר החדר ילדים כדי שכל
החדר עצמו יהיה מחובר למצוות הצדקה.
כתוב בזוהר
הקדוש שקוראים בחנוכת הבית על האוצרות שבני ישראל מצאו
בקירות הבתים כשנכנסו לארץ בזכות צרעת הבתים.
אבל אם
הקדוש ברוך הוא היה רק רוצה שאני אנסה למצוא את האוצרות אז הייתי יכול להשתמש בעפר
ובאבנים שבנו מהם את הבית ושהרגע פירקתי כדי לבנות את הבית מחדש, למה היה צריך
להביא עפר חדש ואבנים חדשות ולבנות מחדש?
אומר
הזוהר הקדוש כי האמוראים בנו את הבית שלהם לצורך טומאה, ועם ישראל היה צריך לבנות
בתים של קדושה! זו הסיבה האמיתית שהיה צריך לפרק את הבתים האלו ולבנות אותם מחדש
בלי טומאה בקירות בכלל אפילו לא של האבנים הישנות... האוצרות היו רק בונוס...
לכן
כשנכנסים לבית חדש מייסדים אותו בדברי תורה ואחרי זה בהמשך דואגים שהקירות ישמעו כמה
שיותר דברי תורה, שיהיה מזוזות קדושות בכל מקום שצריך, שהבית ישדר קדושה בכל מקום.
ההתנהגות
הזו היא הדבר שהכי משפיע על הילדים ועל החינוך שלהם!
יהי רצון
שתשרה השכינה בבית זה לנצח!
על בית
זה / ר' יוסף חיים (ה'בן איש חי')
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
אֵלִיָּהוּ
בַּעַל הָאוֹת
מַלְאַךְ
ה' צְבָאוֹת
זָכָה
וְעָשָׂה נִפְלָאוֹת
אַשְׁרֵי
הָעַיִן רָאַתְהוּ
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
לָבַשׁ
קִנְאָה בְּתוֹךְ עַמּוֹ
וְהָיָה
ה' עִמּוֹ
זָכָה
וְלָקַח לְעַצְמוֹ
נֶפֶשׁ
נָדָב וַאֲבִיהוּא
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
יָדָיו
רַב לוֹ בְּקִנְאָתוֹ
נָתַן לוֹ
הָאֵל בְּרִיתוֹ
הַחַיִּים
וְשָׁלוֹם אִתּוֹ
רוּחַ ה'
תַּנְחֵהוּ
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
הוּא
בְאַרְבַּע עֲפִיפָתוֹ
וּבִשְׁמֵי
מְרוֹמִים בֵּיתוֹ
אַשְׁרֵי
אִישׁ יִזְכֶּה לִרְאוֹתוֹ
וְיִלְמוֹד
תּוֹרָה מִפִּיהוּ
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
וְאַשְׁרֵי
נוֹתֵן לוֹ שָׁלוֹם
וְהוּא
מַחֲזִיר לוֹ שָׁלוֹם
הַלְוַאי
נִרְאֵהוּ בַחֲלוֹם
וְנִשְׂבַּע
מֵאוֹר פָּנֵיהוּ
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
חַי
וְקַיָּם בְּעֹז וָאֵל
יַמְלִיץ
טוֹב בְּעַד יִשְׂרָאֵל
וְחִישׁ
יָבֹא עִם הַגּוֹאֵל
נָאווּ
עַל הָרִים רַגְלֵהוּ
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
זְכוּתוֹ
יָגֵן עָלֵינוּ
הוּא
יִכְתֹּב זָכִיּוֹתֵינוּ
בְּמוֹצָאֵי
שַׁבָּתֵנוּ
בְּעֵץ
הַחַיִּים יוֹשֵׁב הוּא
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
קוֹל
אֵלִיָּהוּ יַשְׁמִיעַ
שָׁלוֹם
וִישׁוּעָה יַזְרִיעַ
כִּי עֵת
הַזָּמִיר הִגִּיעַ
נָחָה
רוּחַ אֵלִיָּהוּ
עַל
בַּיִת זֶה וְיוֹשְׁבֵיהוּ תִּהְיֶה בִּרְכַּת אֵלִיָּהוּ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
תגובתך פורסמה, תודה רבה!