יום חמישי, 6 במרץ 2014

פרשת ויקרא - מראה מראה שעל הקיר מי הכי יפה בעיר?

מראה מראה שעל הקיר - מי הכי יפה בעיר?


ויקרא (א,ב): "אדם כי יקריב מכם קרבן לה' ".
לכאורה המילה 'מכם' מיותרת?
נסביר ע"פ משל שכתוב בבא"ח (עוד יוסף חי-דרשות): אדם אחד נכנס לחנות לקנות מראה, מראה לו המוכר כמה מראות ואף אחת לא מוצאת חן בעיניו, שאל אותו המוכר מה לא מוצא חן בעיניך? תכוון אותי שאדע מה להביא לך... עונה לו האיש בכל המראות אני רואה אנשים מלוכלכים ומרופטים אני רוצה מראה שתראה לי איש לבוש יפה מסורק ומסודר!
צוחק המוכר ואומר לו תעזוב את המראות תשנה את עצמך!
ככה כותב ה'שער בת רבים' על הפסוק "אני ה' לא שניתי ואתם בני יעקב לא כליתם" (מלאכי ג,ו), בי בקב"ה אין השתנות אני כל הזמן נותן שפע ורק מחכה לראות "היש דורש את אלוקים" אבל אתם בנ"י צריכים להכין כלים לקבל את השפע!!!
-וזה הפירוש של אדם כי יקריב – מכם!
כשאדם רוצה להתקרב אומרים לו ממך! תתחיל לעבוד על עצמך, כפי מה שתקרב את עצמך לקב"ה ככה הוא יתקרב אליך!
*כמו שכתוב "ה' צילך על יד ימינך" הקב"ה מתנהג איתך כמו הצל שלך, תתקרב יתקרבו אליך תתרחק ח"ו הקב"ה יתרחק ממך!
*וככה מוסבר "דע מה למעלה ממך" דע שמה שלמעלה – זה ממך!!!!
*כותב הרמח"ל בדרך ה' (א,ד,י): " ואמנם האדון ב"ה מאיר תמיד למי שיתקרב אליו, ואין מניעת טוב מצדו כלל, אלא מי שלא יתקרב אליו יחסר הארתו, והמניעה מצד המקבל לא מצד המשפיע".
*אותו דבר בזוגיות!!! אתה רואה משהו לא בסדר באשתך, את רואה משהו שמעצבן אותך בבעלך, צריך להבין ולהפנים שזו מראה.
מראה אתה לא משנה, אתה לא מצייר עליה כדי שיתאים לך המראה, ובטח שלא מנפץ אותה כשאתה לא אוהב איך אתה נראה...
אתה משנה את עצמך לפי מה שהיא מראה....

זאת עבודה קשה, אבל זה בסדר יש לנו את כל החיים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: