יום חמישי, 26 במרץ 2015

שבת הגדול - הכנה לפסח - השתדלות וגאולה

הכנה לפסח - השתדלות וגאולה


שבת הגדול שלום!

השבת נקראת שבת הגדול - אחד הטעמים הוא על שם השבת לפני פסח שבה קשרו בנ"י את הכבש למיטה על מנת לשוחטו לאחר 3 ימים! ונעשו להם אז ניסים גדולים!!!

למה ה' ציוה שזה יהיה דווקא בשבת? הרי זה חילול שבת למשוך את השה ולקשור אותו?
הרי הטומאה היתה כ"כ גדולה עד כדי כך שאם מלאך היה יורד להציל את עמ"י גם הוא היה נטמא!
אז עם טומאה כזאת - איך בנ"י יכולים לקחת את העבודה זרה ולקשור אותה?

בשבת בבוקר מקבלים מוחין דגדלות ואורות מאוד גבוהים מאבא ואמא (כאילו שמניחים תפילין דרש"י ור"ת ביחד!!!) ורק ככה אפשר להשבית את העבודה זרה!!!

כתוב בהפטרת שבת הגדול "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא", ה"אור החיים" הקדוש אומר (מלאכי ג' כ"ג ואו"ח, שם) שהמילה "הנה" תמיד מצביעה על משהו סמוך בהווה, וגם כתוב "שולח" ולא "אשלח". הנה אני שולח. זה כל שנה!!!

כתוב שבגאולה העתידה אנחנו נרגיש כבר בשבת הגדול את ההתחלה של הגאולה לכן אנחנו כ"כ מצפים לשבת הזאת!!!

הגדה של פסח: "פֶּסַח שֶׁהָיוּ אֲבותֵינוּ אוכְלִים בִּזְמַן שֶׁבֵּית הַמִּקְדָּשׁ הָיָה קַיָם, עַל שׁוּם מָה? עַל שׁוּם שֶׁפָּסַח הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עַל בָּתֵּי אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרַים". כלומר פסח – על שום שפסח על הפתח.

אומר רבי לוי יצחק מברדיצוב, מה הקב"ה מבקש מהאדם? פתחו לי פתח. כלומר סיעתא דשמיא מובטחת לכל אדם שיפתח לקב"ה פתח בגודל חור של מחט. אומר לו הקב"ה אתה צריך לפתוח לי רק פתח של מחט ואני אתן לך פתח של אולם, זה פתח גדול מאוד.

אז איך זה שאנחנו משתדלים ולא נפתח לנו פתח כפתחו של אולם? לפעמים בן אדם אומר אני כל כך משתדל, כל כך אני עושה, ואני לא רואה שום פתח שנפתח. אומרים לו כנראה שאפילו חור של המחט לא פתחת. למה אומרים לו את זה? כי הקב"ה הוא בכוננות מתמדת. בקלי קלות הוא פותח פתח כפתחו של אולם. כבר הכל משורטט ומוכן. הוא יעשה רק פעולה קטנה ואז הכל נופל ויהיה לך פתח של אולם. ואם זה לא נפל – הפתח של המחט לא עשית!
ה' רוצה פתח מפולש! מעבר לעבר. ממקום למקום שיחדור חדרי בטן. פתח אמיתי של תשובה. פתחו לי פתח.

כל השנה כולה הקב"ה לא עושה כלום בלי שאתה תפתח את הפתח. בליל הסדר אומר רבי לוי יצחק מברדיצוב, הוא פסח על הפתח. גם את זה אתה לא צריך לעשות. אני אעשה בשבילך הכל. הכל תקבל. ה' מדלג. פוסח על הפתח. כלומר כל הלילה הזה הוא אתערותא דלעילא וזיווג עליון מצד הקב"ה עלינו.

מה אנחנו צריכים לעשות בשביל לקבל את האור הזה?

בהפטרת שבת הגדול יש פסוק: "כִּי אֲנִי ה' לֹא שָׁנִיתִי, וְאַתֶּם בְּנֵי יַעֲקֹב לֹא כְלִיתֶם".

"אֲנִי ה' לֹא שָׁנִיתִי" - אותו החסד ואותו הפסח שהקב"ה פסח על בתי אבותינו, אותם הענינים והגילוים, "ובמורא גדול – זה גילוי שכינה", שנגלה עליהם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, אני ה', אני ולא שרף, אני ולא אחר, אני הוא.

כל זה חוזר בכל שנה ושנה.

"וְאַתֶּם בְּנֵי יַעֲקֹב לֹא כְלִיתֶם" - אתם בני ישראל לא הכנתם כלים. אני ה' לא שָׁנִיתִי, אני משפיע עליכם כל ליל הסדר, אבל למה הבן אדם נשאר אותו דבר? למה הוא לא יוצא מהמצרים שלו? למה הוא לא יוצא לחרות? למה הוא לא נגאל? פשוט - לא הכנת כלים!

מהם הכלים? הכלים זה כל הסדר של ההגדה: ארבע כוסות, וארבע כזיתות, וכל הסדר של קדש ורחץ כרפס יחץ וכו' לכן צריך שיהיה היין למהדרין, והמצות למהדרין, במזיגה של כל כוס וכוס להדיח ולשטוף, והסבה לצד שמאל שאם לא הסב צריך לחזור, כי הסוד של כל הלילה הזה הוא הכנעת השמאל, הדינים וכל כוחות הטומאה מצרים ופרעה, לכן מסיבים על צד שמאל להכניע את הדינים.

כל מצווה ומצווה, כל דקדוק ודקדוק שאנחנו עושים, אנחנו מכינים כלי לאור מסוים.

אבל לפני ליל הסדר יש לנו את הכלי הכמעט הכי חשוב שעל ידו יהיה אפשר לקבל את האור של הקב"ה: לבער את החמץ!

שאל רבי אלעזר את רבי שמעון בזוהר הקדוש: אבא, אם כל כך יש מעלה לפסח, למשל בענין של ביעור חמץ, אז למה לא נתרחק מחמץ כל השנה? אמר לו: אם מתרחקים ממנו בפסח, בשבעת הימים האלה, אתה רחוק ממנו כל השנה. כבר אין לו משמעות.

כמו שמבטיח רבנו האר"י, מי שנזהר מחמץ במשהו בפסח – מובטח לו שלא יחטא כל השנה כולה!

הרבנית צביה אליהו סיפרה ששנה אחת בליל בדיקת חמץ הרב אליהו התעורר ב2:30 בלילה ואמר לה חלמתי שיש לנו חמץ בבית! אמרה לו איך יכול להיות?!? אמר לה לא יודע בואי נבדוק, בדקו בכל הבית ולא מצאו אמרה לו תעשה שאלת חלום, עשה מה שעשה ואמר לה תפתחי תנ"ך איפשהו באמצע תספרי 19 שורות 12 מילים איזו מילה יצאה לך? אמרה 'רפואות' אמר לה לכי לארון תרופות. הלכה לארון ומצאה תרופה של שמן חיטה שהרופא הביא לה לאחד הילדים אחרי בדיקת חמץ והיא שמה את זה בארון...

יה"ר שה' יזכה אותנו להרגיש כבר השבת את אור הגאולה ונזכה לאכול בבית המקדש בפסח מן הזבחים ומן האילים!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: