יום שישי, 7 בנובמבר 2014

פרשת וירא - הישועה כבר מוכנה

הישועה כבר מוכנה


ישנה סגולה ידועה בעמ"י למציאת אבידה - להגיד את המדרש שנמצא בפרשתנו:
בראשית רבה (וירא נג,יד): "ויפקח את עיניה, אמר רבי בנימין הכל בחזקת סומין עד שהקדוש ברוך הוא מאיר את עיניהם, מן הכא ויפקח אלהים את עיניה".
כולנו מכירים את הסיפור על הגר שתועה במדבר וישמעאל קודח מחום, המים נגמרו, והיא מניחה את הילד תחת אחד השיחים שיצלו עליו ומתרחקת כדי לא לראות אותו מת, הקב"ה שומע לתפילת הנער ופוקח את עיניה של הגר והיא רואה באר...
לא כתוב שהקב"ה ברא לה באר אלא שפקח את עיניה...
תמיד תמיד הקב"ה מקדים רפואה למכה רק אתה לא רואה את זה עד שאתה נקלע לבעיה.
מסופר על הרב יהודה לאון פטילון זצ"ל שהיה צריך כסף בהיותו בצבא הטורקי ופרש ידיו למרום ואמר: ה' אתה אבא שלי! לאחר כמה דק' נשמע כרוז במחנה שיהודה פטילון צריך להגיע למשרד, הגיעה חבילה מאחותו בצרפת... – מתי החבילה נשלחה? חודש לפחות לפני שנקלע לבעיה... (צדיקים נסתרים עמ' קכו').
הבעש"ט סיפר שבעיר אחת בארץ רחוקה מאד בנה שר אחד במשך כמה שנים פלטרין יפה, וכעת הלך צדיק אחד להתפלל מנחה והתחיל לירד ברד גדול עד שרץ הצדיק וחסה נפשו בתוך פלטרין זה, וכשיצא הצדיק ממנו והלך לבית הכנסת נפל הפלטרין, ותיראה גודל ההסתר שבהנהגת העולם הזה, שעיקר הבניין הגדול הזה לא היה אלא בשביל זה לחסות נפשו של צדיק על שעה קלה, וישועה זאת הוכנה זמן רב מראש!
ועוד מסופר על הבעש"ט שנסע עם תלמיד אחד למקום שאין שם מים והתלמיד צמא למים עד סכנת מות, ואמר לרבינו הקדוש הנה צמאתי למאוד, והבעש"ט לא השיב לו כלום, ואחר כך כשראה התלמיד צרתו שבא עד לסכנת מות חזר ואמר עוד הפעם, רבינו הנה צמא אני מאד ובסכנה, אמר לו הבעש"ט ההנך מאמין שברגע שברא הקב"ה את העולם ראה כל זה הצרה שיש לך והכין לך מים לשתות, ולא השיב תכף עד שנתישב בדעתו ואמר אני מאמין באמת, והשיב לו הבעש"ט המתן עוד מעט, ונסעו משם דרך מועט וראו ערל אחד נושא שני כדי מים גדולים על כתפו, וכשבא אצלם נתנו לו איזה פרוטות ונתן לו לשתות, ושאל מרן לגוי מה זה שאתה נושא כאן מים במדבר השמם? והשיב: השר שלי נשתגע ושלח אותי אחר מים אל מעיין אחד רחוק, ואני נושא זה המים שלושה פרסאות ואיני יודע למה, ואמר הרב, ראה השגחתו ית"ש שברא בשבילך שר שישתגע להמציא לך מים, וכל זה צפה בהשגחתו ברגע בריאת העולם!
נלע"ד ש"מאין יבוא עזרי"? הכוונה שברור שהעזרה תגיע! השאלה מאיזה כיוון ה' הכין את זה...
שמות (טו,כה): "וַיִּצְעַק אֶל ה' וַיּוֹרֵהוּ ה' עֵץ וַיַּשְׁלֵךְ אֶל הַמַּיִם וַיִּמְתְּקוּ הַמָּיִם שָׁם שָׂם לוֹ חֹק וּמִשְׁפָּט וְשָׁם נִסָּהוּ" – שָׁם הקב"ה שָׂם לחוק שהישועה כבר מוכנה רק צריך להראות לך אותה!!!

וה' יעזרנו על דבר כבוד שמו!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתך פורסמה, תודה רבה!

אתם קבעתם - הפוסטים הכי מעניינים החודש: